Et godt rengøringsfirma gør forskellen

Dagens indlæg her på bloggen skal omhandle noget, der er knap så eksotisk og spændende, men som er – eller burde være – en stor del af enhver virksomhed. Nemlig rengøring.

Min erfaring siger mig, at man ude i rigtig mange virksomheder – store som små – ser på rengøring som noget, der bare skal være der for at være der. Dette er efter min mening en helt forkert indstilling til det, da rengøringen kan påvirke en virksomhed på rigtig mange måder. Det naive syn på rengøring fører ofte til, at virksomhederne blot finder det første og det BILLIGSTE – og det er her, at det går helt galt!

Rengøring er sgu ikke bare rengøring
Nej, rengøring er nemlig ikke bare rengøring. Lad mig give et par årsager til, at man ikke bare skal vælge det første og billigste.

En af årsagerne til, at man som regel vælger det rengøringsfirma, der først popper op på søgemaskinen er, at det skal gå hurtigt. Man gider ikke bruge tid på at finde et godt rengøringsfirma, når man bare ser på rengøring som rengøring. Men det er i bund og grund at gøre sig selv en bjørnetjeneste. For når du senere finder ud af, at rengøringsfirmaet ganske enkelt ikke kan levere en tilstrækkelig service, så er du nødsaget til at gå ud og finde et nyt, så du endnu en gang skal bruge tid på det. Dette havde du undgået, hvis du havde brugt den rette tid på det i første omgang.

Dårlig rengøring har flere undersøgelser vist sig at være en væsentlig årsag til et forhøjet antal sygedage. Og hvad gør mange sygedage godt for din virksomhed? Ingenting! Det koster dig derimod en dårligere bundlinje.

Sidst men ikke mindst så giver en mangelfuld rengøring et rigtig dårligt indtryk af din virksomhed fra partneres og kunders side. De sætter derfor spørgsmålstegn ved dine produkter eller din service, og går derfor til en konkurrent.

Gør derfor dig selv den tjeneste at vælge et kompetent rengøringsfirma!

You may also like...