Telefonanlægget gik og vi fik installeret en PBX løsning

Der er ikke noget værre end, når man går ned på udstyret og så særligt på arbejdet, hvor man bestemt ikke har tid til at sidde og vente. Det skete selvfølgelig på mit arbejde for at par uger siden, hvor vores gamle telefonanlæg desværre måtte sige stop. Vi har i en længere periode overvejet at skifte til en PBX løsning, men ledelsen var ikke meget for at skulle investere i noget nyt. Derfor satte et par af medarbejderne sig for at undersøge, hvad der egentlig lå bag sådan en løsning med PBX.

Fleste af os medarbejdere var fra start store fortalere for, at det var den helt rette beslutning, da man netop ikke skal investere i en stor ny løsning, da hele telefonanlægget er placeret hos et af udbyderens datacentre. Derved skulle firmaet ikke bruge en masse penge på reparationer i fremtiden, da det er udbydere, som står for vedligeholdelse af hele PBX løsningen. Vi kunne alle se, at det var det helt rette at gøre, da vi samtidig kunne få vores mobiltelefoner kørt ind på samme system, hvilket ellers havde været lidt af en udfordring med det gamle telefonanlæg, som vi selv skulle vedligeholde.

Da sagen først var blevet undersøgt, fremlagde en af afdelingscheferne den for ledelsen, som heldigvis hurtigt godt kunne se det smarte i, at det gamle system blev skrottet, og at der i stedet blev brugt penge på at blive koblet på en løsning med PBX. Det betød også, at alle de medarbejderne, som ofte er ude i felten, ikke behøvede at viderestille deres bordtelefoner, da man blot kan skippe den og køre konstant på mobiltelefonen i stedet for. Det ville lette telefonsystemet en hel del, og selvom telefonanlægget ikke er placeret i virksomheden, kan man stadig selv lave små daglige ændringer. Derfor var en PBX løsning det helt rette valg!

You may also like...