Udgangspunktet for en god strategi er en SEO analyse

Når man kontakter et SEO firma, så vil de ofte starte med at lave en SEO analyse for at kunne vurdere din nuværende situation på søgemaskinerne og samtidig definere et udgangspunkt, som samtidig giver jer en bedre fornemmelse for, hvor mange ressourcer, der bør bruges for at opnå de resultater, som er målet for kampagnen.

En SEO analyse kan give et godt overblik over, hvordan det står til for hjemmesiden, både hvad angår indholdet på hjemmesiden og de eksterne påvirkninger i søgeresultaterne samt konkurrence på de relevante søgeord. Hvis din virksomhed er helt ny til søgemaskineoptimering og skal have lavet SEO på din hjemmeside for første gang, så vil en optimering af indholdet på hjemmesiden ofte gøre store fremskridt alene.

Har du fået lavet søgemaskineoptimering før og dette blot er et skifte af SEO leverandør, så kan en SEO analyse fortælle, hvad den nuværende situation er og evt. understrege om der skal en anderledes strategi til. En analyse kan fortælle det nye SEO firma, hvor der skal sætte ind og hvilke steder, der skal bruges flere kræfter og endnu mere vigtigt, hvor i hjemmesidens indhold, der skal strammes op ift. tidligere.

En SEO analyse er et arbejdspapir for SEO firmaet, som giver dem, der skal sidde med opgaven, et overblik over hvilke områder, der er mere vigtige end andre. Papiret er en slags indirekte strategi, som skal følges af de der kommer til at sidde med opgaven.

Du kan som kunde også bede om at få lavet en SEO analyse hos din nuværende samarbejdspartner, for at vurdere om der skal ændres i strategien efter så og så lang tids offsite SEO. Det er der ofte brug for, og i de fleste tilfælde bør din samarbejdspartner selv lægge op til et serviceeftersyn en gang imellem, især hvis resultaterne ser lidt blege ud et par måneder i træk.

You may also like...